Alla inlägg under januari 2009

Av Cecilia - 14 januari 2009 10:55

...så är det i tävlingen "sämst uppdaterad blogg"


men för att inte behöva chansa för att bli en av de nominerade i denna kategori så kommer här en redogörelse för vad som hänt..


Julen 2008!

Underbar jul som firades med aningen vitt på backen. Tidigt på julaftonsmorgon steg vi upp och tittat vad som fanns i julstrumpan... Emilia blev så glad för sitt paket...godispåsen däremot kastade hon till mig och sa: "Det där kan du äta upp!"

Julaftonsmiddag blev hos Olssons klockan 14.00 Efter att ha öpnnat lite paket med moster och matte vände vi hem igen. En lugn kväll hos oss med gröt och massor av paket.... Sedan var det dags för läggning. Lilla föken som sedan 23:e fått prickar ville inte sova. Efter många försök och många kliande prickar gick vi alla och lade oss.

Juldagen blev det knytis i Krokek. Mysig em/kväll mednorsk julklappslek. Själv vann jag senap, och en pilatesboll...den ska jag tydligen göra sit-ups på ;)



Dagarna tickade sakta på över julen och plötsligt blev det dags att fira in det nya året!!

Vi firade nyår hos fam Jönsson/Nilson på öster i Norrköping.Vi var 6 vuxna och 6barn.

Till förätt blev det skaldjurspudding med rostat bröd. Till varmrätt blev det oxfilé med getost och pinjenötter tillsammans med grekist potatiskaka, till det serverades sallad och två sorters pepparsås. desserten blev vitchokladpannacotta med blåbär och hallon samt lakritspannacotta med krossad polkagris... MUMMMMMMMMMS! Efter 12slaget packade vi ihop oss och åkte hem till Blacka. Stora Emilia sov i stan med kussarna :) Det är lycka det!!


Dagen efter kom fam Jönsson/Nilsson på tacos och lämnade tillbaka vår lila busfröken....

Ja busfröken kan vi verkligen kalla henne. Bara nu under jul/nyår/trettondags perioden har dett hänt:

- Fröken har smörjt in sin tv med badskum.

-Fröken har hällt 2 dl barnolja och papper i hafatet= STOPP! Ett fettigt stopp...

- Fröken har målat hela badrummet med vatten och tvål...

-Hon hageggat ihop alla småpapperslappar till soppa med vatten i sitt rum.

-Honhar målat hela händerna blåa med en tuschpenna..

-Hon försökte klippa lilla mejas ändå hårlock..

Hon har skrkit till sin mamma "Jag bryr mig inte!" När hon inte fick hänga i hallspegeln...


Det är verkligen vår lilla Lotta(på bråkmakaregatan) Men samtigt som man håller på att slita sitt hår efter alla "olyckor" kan hon plötsligt var så snäll... men alltid lite bus i ögonen. Som min kära vän Mickan sa " Hon har ju ingen brist på fantasi!! Det är något positivt.... jag undrar som en flundra vem hon ärvt det av???


Nu är det nytt år ny tag  inför beach 2009.. Jag, Mickan,Zara,Per,Magnus,Linda, mamma och många fler är taggade till tusen... nu gäller det bara att köra på fram till sommaren! INTE ge upp sista veckan i januari... Men som tur är kommer jag f.r.o.m torsdag vara deltage i en stegtävling.... och jag vet ju hur gärna jag vill vissa att jag minsann kan gå...många steg! Häftig utmaning!


Ojojoj Jag höll på att glömma att berätta om BALEN 2009!

Lite vervöst var det allt innan...många fjärilar i magen för oss alla... Vi som förberett oss nästan ett halv år och nu var det dags!! 17.30 laddades baren, röda mattan rullades ut och alla ljus tändes. 18.00 slogs dörrana upp för mingel,fotografering och drinken doris ;)

19.00 blev det mat på små fat(hade beställt stora fat... grrrr)

Jag som redan var varm av alla kramar,nervositet och allt annat drack 3 glas vin till maten...sedan släppte all nervositet....


Det blev för oss en lyckad kväll. En kväll vi länge kommer att minnas! Tack alla underbara vänner för att ni bidrog till detta!!!! ..... psssstt hemlis till alla er som läser bloggen..schhhhyyyyy Planerna för bal 2010 har redan börjat ......

Sedan får vi inte glömma bandet B´n B= Bäst ´n Bäst skulle jag vilja kalla dem!



Nu är det januari och man skulle tro att festerna är över och nu är vardagen tillbaka...ja till en viss del men då kommer inbjudningarna på rad: 2års kalas i Tallboda, 30årskalas på Palace,inbjudan till Växjö,middag hos Becka&Christian, tjejhelg i stugan.....ja dett var en super start på nya året!!!



Kramar från Cicci and family!!!






Av Cecilia - 7 januari 2009 23:53




Vad är väll en bal på slottet..... Jo alldels underbar!!! Mer uppdatering och bilder kommer senare... nu får ni njuta av de tre vackra FRÖKNARNA....nattinatti

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards