Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Melodifestivalen.....

Av Cecilia - 12 februari 2009 23:50

Hej hopp

Nu har mammi jobbat lite smått i 2 dagar. Här hemma har det gått super bra.

Emilia frågade i kväll om jag räknar bokstäver med barnen och har en lång pinne och pekar med.....För så gör ju Tommy och Annikas fröken ;)


I kväll powerwalka jag en timme med Mickan... kinderna frös och vi slet på i Skärblackas små backar...puh! Men vi undrar när ska vi se resultat för vårt slit???



I kväll när jag kom hem fick jag glada nyheter...


Elin och Lazslo som var på vår Bal vill bjuda tillbaka på kaka ;)

Yes! Vi blev bjudna på schlagermaskerad... de har hyrt en stor klubb.. där blir det storbilds-tv, kareoke och schlager dj m.m Alla måste innan anmäla vem eller vilka de ska var utklädda till...... så nu börjar fantasin skena i väg...

Jag vill att Magnus ska vara Ola Salo....men det vill ABSOLUT inte han.. Jag försökte även med Lordi... men nu står hoppet till Björn Gustavsson... men då måste en blond peruk köpas in ;)

 Vad ska mammi var?? Jo jag funderar på Lena PH(det gör ont)...tyvärr lite kort klänning, Hanna Hedlund(hallå,hallå det här är X22)eller om jag ska bygga en korsett i folie och vara Charlotte..... eller Rednex bruden...

Halllååå!! snälla Bloggläsare..ni är ju faktiskt ca 25st/dag Hjälp mig med förslag!!


Nu ska en trött mammi sova...och drömma om färglada drinkar och schlagerfest :)


Kram,kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 4 april 2009 16:27

Yes! Nu är det äntligen lov! Inte för att jag lider så mycket på mitt jobb, utan mest för att jag får vara med mina tjejer....mycket! I går var det konsert till minne av Ted Gärdestad... fantastiskt! I kväll kommer farmor och farfar hit och ska ta ha...

Av Cecilia - 24 februari 2009 21:55

Jepp, nu har mammi jobbat i 2 dagar...tufft men härligt roligt! Eftersom det blir låååånga dagar och de få timmarna tillsammans blir mys...så finns det inte mycket tid att blogga...  När jag blivit lite "varm" i kläderna så kanske jag blir bättre på...

Av Cecilia - 14 februari 2009 08:27

  En städdag för de stora och lek för de små,skynda på,skynda på för nu ska karusellen gå!! Efter dagis så kom Espen och hans mamma hit på mellis. Barnen lekte en stund innan det var dags att ta adjö. Sedan satte vi igång med fredagens bak..Jepp hemg...

Av Cecilia - 10 februari 2009 22:00

Jajemensa nu jobbar hela familjen inför beach 2009. I måndags var Emilia på gympa, sedan mamman på f&s-pass för att sedan avlösa pappi så han fick lyfta skrot! Lilla Meja jobbar tappert på att bli frisk!   I dag har vi varit och shoppat mat, kläder o...

Av Cecilia - 8 februari 2009 23:53

 Vår lilla sjuka Meja fick var hemma hos farmor och farafr...febern var trots att hon känndes sval 39,4.... En ynklig liten syster som fick ligga hemma och sova medans vi drog på äventyr. I mindre bra väglag styrde vi mot Linköping. Vid Herrbeta möte...

Ovido - Quiz & Flashcards