Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

sjuk..sjuk...sjuk

Av Cecilia - 7 februari 2009 22:17

Just som vi trodde att det höll på att vända...

Vi vaknade upp i natt med en Meja som var lika varm som ett hett element...hon orkade knappt gråta utan bara låg och skakade. Snabbt av med pjamas och in i badrummet för att svalka den lilla kroppen... efter pappas kalla händer så kom tårarna... Sedan kröp hon in under mammas armhåla och låg som en lite bulle och somnade skakande.. Inte mycket sömn i natt men framåt 5-tiden hade febern gått ner..


Det blev en lugn dag hemma. Emilia passade på at hälsa på mormor och morfar. De lekte trollkarl,ritade och hittade på massa bus ;) Sedan avslutade de med att köpa ett kinderägg på macken. En lycklig tjej kom hem efter lunch..

När pappa ÄNTLIGEN dök upp vid 15.30 stack mamma Cicci på långpromenad.... jepp 80 minuters powerwalk!

På kvällen blev vi bjudna på schlagermiddag ;).... även om schlager inte var åtråvärdt av alla! Det blev kycklingfilé,potatisklyftor och tre goda såser. Efterätt betod av rockyroad,mintkladdkaka och glass... Alla njöt av det goda :) Efter den goda middagen kröp vi alla upp i soffan och tittade på alla tokiga, roliga och annorlunda bidrag i melodifestivalen.. Tusen tack FAM Buréns för en jätte mysig kväll!!!


Nu är det natti natti..I morgon väntar DISNEY ON ICE för mig och Emilia!! En efterlängtad resa och upplevelse.


 
 
Ingen bild

Fru Benglund

8 februari 2009 16:37

Hoppas Disney on ice varit trevligt. Min jobbarkompis skulle också dit med sin dotter Mikaela (4år). Får väl höra i morgon hur det var! Hoppas ni kan vara friska nu så vi kan ses nån gång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 4 april 2009 16:27

Yes! Nu är det äntligen lov! Inte för att jag lider så mycket på mitt jobb, utan mest för att jag får vara med mina tjejer....mycket! I går var det konsert till minne av Ted Gärdestad... fantastiskt! I kväll kommer farmor och farfar hit och ska ta ha...

Av Cecilia - 24 februari 2009 21:55

Jepp, nu har mammi jobbat i 2 dagar...tufft men härligt roligt! Eftersom det blir låååånga dagar och de få timmarna tillsammans blir mys...så finns det inte mycket tid att blogga...  När jag blivit lite "varm" i kläderna så kanske jag blir bättre på...

Av Cecilia - 14 februari 2009 08:27

  En städdag för de stora och lek för de små,skynda på,skynda på för nu ska karusellen gå!! Efter dagis så kom Espen och hans mamma hit på mellis. Barnen lekte en stund innan det var dags att ta adjö. Sedan satte vi igång med fredagens bak..Jepp hemg...

Av Cecilia - 12 februari 2009 23:50

Hej hopp Nu har mammi jobbat lite smått i 2 dagar. Här hemma har det gått super bra. Emilia frågade i kväll om jag räknar bokstäver med barnen och har en lång pinne och pekar med.....För så gör ju Tommy och Annikas fröken ;)   I kväll powerwalka jag ...

Av Cecilia - 10 februari 2009 22:00

Jajemensa nu jobbar hela familjen inför beach 2009. I måndags var Emilia på gympa, sedan mamman på f&s-pass för att sedan avlösa pappi så han fick lyfta skrot! Lilla Meja jobbar tappert på att bli frisk!   I dag har vi varit och shoppat mat, kläder o...

Ovido - Quiz & Flashcards